سایت سروش صحت و رضا عطاران
طنز مطبوعاتی، طنز تلویزیونی، کمدی
درباره وبلاگ


همه چیز درباره سینمای كمدی و طنزهای تلویزیونی و مطبوعاتی
مطالب منتشره در این وبلاگ اکثرا طنز هستند و نیازی به واکنش‌های تارانتینویی نیست. لطفا آرامش خود را حفظ کنید. بازنشر مطالب این وبلاگ در سایت، کتاب یا وبلاگ دیگر، بدون کسب اجازه از نویسندگان ممنوع می‌باشد.



مدیر وبلاگ : فرشته نعیمی
مطالب اخیر
نظرسنجی
بهترین سریال طنز آمریکایی کدام است؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مهدی مظلومی؛ ناموفق در رسیدن به زبانی شخصی در طنز
مهدی مظلومی که مجموعه تلویزیونی "لطفا دور نزنیم" را روی آنتن شبکه تهران دارد، از نخستین کارگردانان عرصه طنز تلویزیون است که نتوانسته در این سال ها به زبان و سبکی خاص و شخصی دست پیدا کند. مهدی مظلومی که از سه شنبه 15 اردیبهشت ماه مجموعه طنز "لطفا دور نزنیم" را روی آنتن شبکه تهران دارد سابقه و حضوری پررنگ در پیدایش و شکل گیری مجموعه های طنز نود شبی در تلویزیون داشته که کیفیت آن می تواند تحلیل شود. هر چند مظلومی همواره در مجموعه هایش طنز را محور کار قرار داده و با نویسندگان حرفه ای این حیطه همکاری کرده، اما نتوانسته به زبان و سبکی خاص و شخصی دست پیدا کند. بخصوص که در همین سالها و به موازات فعالیت های وی در تلویزیون کارگردانانی چون مهران مدیری، رضا عطاران و در مقطعی مهران غفوریان خط و ربطی خاص در عرصه طنز از خود به جای گذاشتند.
لطفا دور نزنیم به این ترتیب با مروری بر مجموعه هایی که او در این سالها کار کرده می توان تحلیل کرد که بسیاری از ساخته هایش هر چند در زمان پخش با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شدند اما ادامه نکردن این روند پویا در مجموعه های بعد نشانه همین کمبود است. مجموعه هایی که شاید امروز مخاطب آن روزگار به زحمت آنها را به خاطر بیاورند اما در زمان خود با استقبال مواجه شدند و همین وجه می تواند به نوعی نشان دهنده ارتباط برقرار کردن اولیه تماشاگران تلویزیونی با هر خوراکی که به روی آنتن فرستاده می شود، نیز باشد. البته در این میان آثاری چون "بدون شرح" نیز حضور دارد که به جهت جایگاه و مقطع ساختشان به نوعی مرحله تکامل طنزهای نود شبی را نهادینه کرده و الگوی بسیاری از مجموعه های موفق بعد شدند. اما نکته قابل اشاره اینکه مظلومی نتوانست در آثار بعد نیز به همین نسبت جهش داشته و به روند تکامل مجموعه های طنز تلویزیون چیزی بیفزاید. "بدون شرح" به کارگردانی مهدی مظلومی اوایل دهه هشتاد همزمان با مجموعه "پاورچین" پخش شد. این مجموعه پس از "زیر آسمان شهر" که نود شبی های روتین را وارد ساختار برنامه های تلویزیون کرد، با حضور حرفه ای های عرصه طنز ساخته شد. مجموعه ای که فرهاد آئیش سرپرستی نویسندگان آن را بر عهده داشت و گروهی از بازیگران تئاتری در نقش شخصیت های متعدد آن ظاهر شدند. فتحعلی اویسی، مریم سعادت، امیر جعفری، لیلی رشیدی، فلامک جنیدی، محمود بصیری، بیژن بنفشه خواه، امیر نوری و ... از بازیگران این مجموعه بودند که قصه محوری آن در دفتر یک هفته نامه می گذشت. یکی از مهمترین نکاتی که "بدون شرح" را محبوب مخاطبان و البته باب طبع بسیاری از مخاطبان حرفه ای تر کرد حضور گروه حرفه ای نویسندگان بود که زیر نظر آئیش فیلمنامه ها را می نوشتند. مینو فرشچی، ریما رامین فر، مهراب قاسمخانی و ... از جمله نویسندگانی بودند که متون آنها با حضور آئیش خط و ربطی حساب شده پیدا کرد و اوج و فرودی جذاب برای مقاطع مختلف مجموعه طراحی کرد. موفقیت این مجموعه طنز نود شبی باعث شد در 90 قسمت اولیه محدود نمانده و ادامه پیدا کند. در این میان ظهور بازیگرانی جدید در عرصه طنز چون اویسی، جعفری، جنیدی و ... در کنار حضوری جدید از بازیگرانی چون سعادت، جنیدی، بصیری، بنفشه خواه و ... توانست هوایی تازه به مجموعه بدمد و مخاطب را درگیر کند. ضمن توجه به این نکته که پرداختن به مسائل و روابط و مناسبات آدم ها در دفتر روزنامه جذابیتی تازه برای مخاطب داشت. "بانکی ها" به کارگردانی مهدی مظلومی با تکیه بر جذابیت های اولیه "بدون شرح" ساخته شد ولی نتوانست به موفقیت آن نزدیک شود. این مجموعه که در تیتراژ هم کپیه برداری ضعیف از مجموعه قبل بود این بار روابط و مناسبات افراد را در محیط یک بانک خانوادگی محور قرار داد. در این مجموعه طراحی شخصیت ها و روابط نتوانست به ظرافت های "بدون شرح" نزدیک شود و شوخی ها نیز بر مسیری سهل الوصول حرکت می کرد. به این ترتیب بازیگران در نقش های تکراری قصه هایی کم افت و خیز را به تصویر کشیدند که مهمترین امتیاز آن حضور افرادی چون حسن پورشیرازی، مریم سعادت، احمد مهرانفر، فلامک جنیدی، امیر نوری و ... بود. "کمربندها را ببندیم" به کارگردانی مهدی مظلومی تلاشی بود برای تغییر در سبک و سیاق کاری وی. او در طراحی این مجموعه تلاش کرد با همکاری گروه موفق نویسندگان مهران مدیری اعتباری به کار خود بدهد. حضور پیمان قاسمخانی به عنوان سرپرست نویسندگان و مهراب قاسمخانی، خشایار الوند و حمید برزگر به عنوان نویسنده شرایط اولیه را برای این تغییر ایجاد کرد. بخصوص که این مجموعه با قرار گرفتن در موقعیت یک فرودگاه اختصاصی به روابطی تازه از چند خانواده پرداخته می شد. طراحی دکور مجموعه، حضور هواپیماهای واقعی و شوخی با شخصیت هایی جدید از این قشر توانست آغاز قصه و معرفی کاراکترها را جذاب کند. اما در ادامه رفتن به سمت و سوی مضامینی نه چندان جذاب و حرکت بر مسیری طنزی خنثی که حال و هوای فیلمنامه ها را هم تغییر می داد، آن را به تجربه ای ناموفق در کارنامه گروه بدل کرد. فتحعلی اویسی، رضا فیض نوروزی، امیر جعفری، لاله صبوحی، داریوش موفق، سعید آقاخانی و فلامک جنیدی از بازیگران این مجموعه ناکام بودند. "اکسیژن" نیز با محوریت یک مکان کاملا تخیلی تجربه بعدی مظلومی بود که حرکت نزولی او را کامل کرد. مجموعه به نویسندگی سروش صحت و خشایار الوند به اتاق هایی می پرداخت که در آن اکسیژن خالص برای جبران آلودگی هوا بود. قرار گرفتن اساس قصه بر موقعیتی تخیلی آنهم در حالیکه قرار بود رویکردهای اجتماعی و سیاسی نیز در کار باشد، فضا را از رفتن به سوی طنزی جذاب دور کرد. پری امیرحمزه، نصرالله رادش، سعید پیردوست ، بیژن بنفشه خواه، لاله صبوری، حمید کاشانی و شهرام عبدلی از بازیگران این مجموعه بودند که نتوانست آمار تعداد قسمت هایش را بالا ببرد. این مجموعه با حال و هوای انتخابات سال 84 در خردادماه به پخش رسید و مجموعه عوامل اشاره شده باعث شکست آن شدند. "زندگی به شرط خنده" با نام قبلی "به گیرنده ها دست نزنید" اسفند 84 به پخش رسید و در سی قسمت اولیه تولید شد. این مجموعه به سرپرستی نویسندگان محسن تنابنده به پخش رسید. حمید لولایی، علی صادقی، یوسف تیموری، سحر ولدبیگی، محسن تنابنده و رضا داودنژاد از بازیگران این مجموعه طنز بودند که باز هم نتوانست موفقیت اولیه مظلومی را تکرار کند. داستان درباره مردی بود که به عنوان پیشکار در خانه ای زندگی می کرد و مشکلات مالی موجب می شد به صورت موقت خانه را به گروه های تصویربرداری برنامه ساز و فیلمساز کرایه دهد. مظلومی در این مجموعه هم با تکیه بر جمعی برجسته از بازیگران طنز و گروهی از نویسندگان همچنان بر مسیر حرکت رو به عقب بود. "روزگار خوش حبیب آقا" مجموعه نوروزی شبکه یک در سال 86 بود. مظلومی با تغییر سیاست های تلویزیون در ساخت مجموعه های نود شبی به مجموعه های مناسبتی با تکیه بر سابقه ذهنی مخاطب روی آورد. البته نتیجه چیزی جز تکرار آثار موفق مناسبی نبود. در واقع مشکل اصلی مجموعه تکیه بر موقعیتی ساده برای بسط در 13 قسمت بود که توانایی اداره کار را نداشت. این مجموعه با فیلمنامه ای از سعید آقاخانی داستان شخصی به نام حبیب آقا بود که در اداره دارایی کار می کرد و همه از وی انتظار پارتی بازی داشتند. سیروس گرجستانی، سعید آقاخانی، محسن قاضی مرادی، امیر غفارمنش، ناصر گیتی جاه، عباس جمشیدی فر، سودابه گرجستانی، ویدا شهشهانی و شراره دولت آبادی از بازیگران این مجموعه بودند که در رقابت با "ترش و شیرین" رضا عطاران از مخاطب دور ماند. "لطفا دور نزنیم" تازه ترین مجموعه مهدی مظلومی است که پخش آن از شبکه تهران آغاز شده است. این مجموعه در 15 قسمت 45 دقیقه ای به نویسندگی رضا مقصودی ساخته شده و داستان آن طنز اجتماعی درباره یک خانواده است که در شرایطی خاص قرار می گیرند. محمد کاسبی، محمدرضا هدایتی، آناهیتا همتی، مهران رجبی، بهزاد رحیم خانی، زهره حمیدی، جواد عزتی و ویدا شهشهانی بازیگران این مجموعه هستند. "لطفا دور نزنیم" سه شنبه ها ساعت 23 از شبکه تهران پخش می شود و تکرار آن شنبه ها ساعت 19 از همین شبکه است. مهدی مظلومی در میان ساخت این مجموعه های طنز روتین، مناسبتی و غیر مناسبتی، فیلم تلویزیونی، مسابقه و ... در مقام کارگردان و تهیه کننده ساخته که از آن جمله می توان به فیلم های "معتاد اجباری" و "بمانی هفتم" و مسابقه "شهروند سالم" اشاره کرد.



نوع مطلب : سروش صحت، رضا عطاران، مهران مدیری، مهران غفوریان، امیر جعفری، بیژن بنفشه خواه، سعید آقاخانی، سیامك انصاری، محمدرضا هدایتی، 
برچسب ها : مهدی مظلومی،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 29 اردیبهشت 1388
حامد هدایی
نیش و زنبور» با تدوین هم زمان به رستوران اسفندیار رسید تاکنون 40 درصد از فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیش و زنبور» به کارگردانی «حمیدرضا صلاحمند»، در لوکیشن های اقدسیه و فرمانیه به اتمام رسیده است و از فردا گروه ادامه کار را در رستوران اسفندیار پی می گیرند و آخر هفته به لوکیشنی در جنوب شهر می روند.
براساس این گزارش، «سیامک مهماندوست» نیز به عنوان تدوین گر پروژه انتخاب و به زودی تدوین همزمان کار را در استودیو آفتاب نگاران شروع خواهد کرد. تاکنون در «نیش و زنبور» که 20 اردیبهشت وارد فیلمبرداری شده، رضا کیانیان، رضا عطاران، مریلا زارعی، بیتا سحرخیز و الیزابت امینی جلوی دوربین رفته اند و رضا داودنژاد و ژاله صامتی نیز به زودی بازی خود را در این پروژه شروع می کنند.
این فیلم سینمایی براساس فیلمنامه ای از «سروش صحت» داستان دو دوست کلاهبردار به نام های رضا و اسد است که در یک رکب زنی حرفه ای مقابل هم قرار می گیرند و ناگهان کسی از گرد راه می رسد و ...
لیست کامل عوامل «نیش و زنبور» به شرح زیر است: کارگردان: حمیدرضا صلاحمند، تهیه کننده: علی سرتیپی، فیلمنامه: سروش صحت، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: فرهاد ویلکیجی، صدابردار همزمان: آرش برومند، مدیر تولید: یوسف صمد زاده، مدیر برنامه ریزی: محمد آهنگرانی، عکاس: محمد فوقانی، مدیر تدارکات: داوود ناظمی، دستیار اول کارگردان: علی مردانه، دستیار اول فیلمبردار: کمال صفوی، منشی صحنه: آذر تجلی، دستیاران صدا: میثم یادلو آرش امیر جلالی،اجرای گریم: مهدی آشناور مریم رخ افروز، دستیاران صحنه و لباس: ایلیا تهرانی ویدا جوان محمد جوان، گروه فیلمبرداری: مجید گل سفیدی هادی منوچهر پناه حامد درفشی پوریا میران، تدارکات: حجت ناظمی فریاد ناظمی ایمان باباخانی، خدمات: امیر هاشم آبادی، سینه موبیل: همایون شارلی، حمل و نقل: علیرضا ناظمی حسین امیری سعید خانی، سرمایه گذاران: محمدرضا تخت کشیان، علی سرتیپی، روح الله بهمنی. مجری طرح: روح الله بهمنی،محصول: آفتاب نگاران.بازیگران: رضا کیانیان، رضا عطاران، مریلا زارعی، رضا داوودنژاد، الیزابت امینی، ژاله صامتی، پوراندخت مهیمن، بیتا سحرخیز، فاطمه شکری، ملکه رنجبر، کامران فیوضات، شاپور کلهر،حامد جوادی، علی حمزه لو.




نوع مطلب : رضا عطاران، سروش صحت، 
برچسب ها : نیش و زنبور،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 29 اردیبهشت 1388
حامد هدایی
«درباره الی»؛ یک شاهکار



«درباره الی»؛ یک شاهکار

همچون عضو و ناظری از یک جمع خانوادگی و دوستانه شاهد اتفاقاتی دردناکی است که به ظاهر منطق پیچیده‌یی ندارد. اما فیلم هرچه پیشتر می‌رود تازه ابعاد هولناک واقعه...
   
   به نظر من فیلم‌ها سه دسته اند؛ اول فیلم‌هایی که هرچه تقلا می‌کنند و به هر شامورتی بازی متوسل می‌شوند نمی‌توانند ذره یی در دل تماشاگرشان نفوذ کنند و او را تحت تاثیر قرار دهند.

دسته دوم
فیلم‌هایی هستند که تماشاگر حین دیدن اش تحت تاثیر لحظاتی قرار می‌گیرد و لذت‌اش مثل یک فنجان چای زغالی در دل جنگل‌های نور آن هم در چنین فصلی تمام وجودش را گرم می‌کند. اما وقتی از سالن بیرون می‌آید و برای خودش چرخی می‌زند و چند ساعتی می‌گذرد دیگر اثری از آن حس خوب نیست.
 
انگار هرچه بوده مثل لذتی زودگذر، مثل تاثیر نوشابه یی انرژی زا دود شده و هوا رفته است. اما دسته سوم فیلم‌هایی است که در تمام لحظات تماشای آن حس می‌کنی جادو شده‌یی و روی زمین نیستی و اینکه در مقابلت روی پرده جان گرفته فیلم نیست بلکه لحظه‌یی غریب و ماورایی است و تازه هنگامی‌ که از سالن بیرون می‌آیی و در تنهایی شب قدم می‌زنی احساس می‌کنی همچون مسافر کشتی بادبانی ساعت‌ها، روزها و حتی شاید سال‌ها در اقیانوس فیلم غوطه می‌خوری و باز هم نمی‌توانی از آن دل بکنی چون جادویی در آن هست که با هیچ چیز قابل وصف نیست. «درباره الی...» اصغر فرهادی یکی از این فیلم‌هاست. اتفاقی که همچون زلزله‌یی غریب، جشنواره امسال را از رخوت و مرگ نجات داد و جانی تازه در آن دمید.
تقریباً ما هیچ وقت این خوشبختی را نداشته ایم که فیلم‌های غیرایرانی دسته سوم این نوشته را در سالن و روی پرده بزرگ ببینیم. اما در بین فیلم‌های ایرانی، بعد از تجربه تماشای شاهکار بی‌حد و حصر پرویز شهبازی - «نفس عمیق» که برای هم نسلان من هیچ گاه فراموش شدنی نیست - «درباره الی...» دوباره ما را به همان قله یا شاید فراتر از آن می‌برد و وجودمان را زیر و زبر می‌کند. «درباره الی...» فیلمی ‌در مورد دختری به نام الی است. هرگونه بازتعریف جزئیات فیلم برای خواننده این سطور خیانت به تماشاگری است که می‌خواهد لحظات جادویی و منحصربه فرد تماشای آن را تجربه کند. پس اگر من به جای شمایی بودم که فیلم را ندیده اید در برابر هرگونه بازگویی قصه و ذکر جزئیات توسط هر کسی که فیلم را دیده است، گوش‌هایم را می‌گرفتم تا لذت مواجه شدن با روند تدریجی و خارق العاده همراه شدن با فیلم فرهادی را از دست ندهم.
 
دوربین فرهادی در تمام لحظات فیلم لحظه‌یی از دایره کنش خارج نمی‌شود و تماشاگر همچون عضو و ناظری از یک جمع خانوادگی و دوستانه شاهد اتفاقاتی دردناکی است که به ظاهر منطق پیچیده‌یی ندارد. اما فیلم هرچه پیشتر می‌رود تازه ابعاد هولناک واقعه را افشا می‌کند و یک موقعیت ساده در انتهای فیلم به بحرانی غیرقابل بازگشت بدل می‌شود. اصغر فرهادی در این فیلم نیز همچون «چهارشنبه سوری» مدام قضاوت‌های تماشاگر در مورد شخصیت‌های فیلم و اصل ماجرا را به هم می‌زند. اما نکته خارق العاده اینجاست که تماشاگر پس از پایان فیلم نیز هرگز نمی‌تواند قضاوتی قطعی در مورد آنچه پیش آمده داشته باشد.
فرهادی استاد مسلم استراتژی اطلاع رسانی در روایت داستانی فیلم است. در ایران که هیچ در جهان نیز کمتر فیلمی ‌را می‌توان یافت که به دور از فرم‌های مکانیکی و تکنیک‌های تصنعی - هرچند درونی شده در بطن فیلم- با چیدمانی این گونه نرم، انعطاف پذیر و خردمندانه از جزئیات روایی روبه رو باشیم که ذره ذره جهان اثر را شکل می‌بخشد و تماشاگرش را در فضای داستان قرار می‌دهد. «درباره الی...» یکی از قدر قدرت ترین فیلم‌های سینمای ایران در زمینه فضاسازی است؛ فضایی که در فیلمنامه به طور کامل شکل گرفته است و انتخاب‌های هوشمندانه کارگردان در تمامی ‌زمینه‌ها - از لوکیشن گرفته تا انتخاب بازیگران، طراحی صحنه و انتخاب فیلمبرداری همچون حسین جعفریان - به اجرایی بی‌نقص از آن منجر شده است.
 
هرکدام از بازیگران فیلم، یکی از بهترین بازی‌های دوران حرفه‌یی شان را ارائه می‌کنند. تاکید فرهادی در قرار گرفتن دوربین دور و بر شخصیت‌ها و کانون اتفاقات، سبب می‌شود به شکل غریبی همه بازی‌ها در میزانسن‌های شلوغ و پربازیگر فیلم یکدست و قدرتمند از آب دربیاید. فرقی نمی‌کند شما در فیلم شاهد حضور بازیگری پرتجربه همچون گلشیفته فراهانی باشید یا بازی‌های خیره کننده سه کودک خردسال فیلم شما را تحت تاثیر قرار داده باشد یا بازی‌های غافلگیر کننده «پیمان معادی» و «مانی حقیقی»، یک فیلمنامه‌نویس و یک شارح فلسفی و کارگردان سینما هوش از سر شما برده باشد. فارغ از توانایی و خلاقیت تک تک بازیگران فیلم که مثلاً «صابر ابر» با آنکه تنها در لحظات کوتاهی آن هم در فصل پایانی فیلم حاضر می‌شود اما بی نظیر و مثال زدنی است یا بازی گلشیفته فراهانی که همچون الماسی در این فیلم می‌درخشد، نتیجه کار گویای انتخاب‌های هوشمندانه کارگردان و هدایت صحیح بازیگران از جانب اوست.
دوست دارم در فرصت و مجالی بسیار مفصل تر از این یادداشت به ارزش‌های شاهکار فرهادی اشاره کنم و در آخر اینکه «درباره الی...» فیلمی‌است که می‌شود بدون شرمساری و در ورای تمامی‌قواعد و اصول نقدنویسی به شیفته آن بودن اعتراف و افتخار کرد.
 

 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 26 اردیبهشت 1388
محمود زمانی





 

 


 دیروز در گروه فیلم و سریال شبكه‌3 سیما یك مجموعه طنز جلوی دوربین رفت. این مجموعه طنز «سیاهچاله» نام دارد و آن را رامبد جوان كارگردانی می‌كند. «سیاهچاله» كم و‌بیش حال و هوایی تازه خواهد داشت و پیمان قاسم‌خانی، نویسنده موفق این سال‌های طنز، سرپرست نویسندگان این مجموعه را به عهده خواهد داشت.

بجز پیمان قاسم‌خانی این مجموعه از نویسندگان دیگری چون محراب قاسم‌خانی، سروش صحت، علیرضا ناظر فصیحی و فرخ سلطانی نیز بهره خواهد برد.

آن گونه كه پیداست، قرار است این مجموعه در 50 قسمت به صورت هر شب در ایام تابستان از شبكه 3 سیما پخش شود.

در این مجموعه تلویزیونی مانند دیگر مجموعه‌هایی كه با دستمایه طنز ساخته شده باز هم از بازیگران شناخته شده حوزه طنز استفاده خواهد شد. حمید لولایی، حسن معجونی، نصرالله رادش، شقایق دهقان، سحر دولتشاهی، اصغر حیدری، مریم شیرازی و البته خود رامبد جوان، بازیگرانی هستند كه در «سیاهچاله» به ایفای نقش خواهند پرداخت.

داستان مجموعه سیاه‌چاله كمی نامتعارف به نظر می‌رسد: در سیاره كوچك آبی‌رنگی در گوشه پرتی از كهكشان مدتی است موضوعی فكر اعضای كنفدراسیون راه شیری را به خود مشغول كرده است و آن این است كه ساكنان سیاره زمین بدون ملاحظه مشغول تخریب محیط زیست خود هستند و نادانسته تعادل كهكشان را به هم زده‌اند. كنفدراسیون 4 مامور زبده خود را به زمین می‌فرستد تا درباره این موجودات عجیب تحقیق كنند.

آنها در قالب یك خانواده در تهران فرود می‌آیند و خانه یك كله‌پز را اجاره و در آن مستقر می‌شوند و این ابتدای ماجراهای طنز این مجموعه است. سیاهچاله در لوكیشن اصلی واقع در زعفرانیه جلوی دوربین رفته و محسن چگینی تهیه‌كنندگی آن را به عهده دارد.

در ساخت این مجموعه، حمید مهین‌دوست (مدیر تولید)، رضا نمازی (مدیر تصویربرداری)، علیرضا نوروزیان (صدابردار) ، امین صدرایی (طراح صحنه و لباس)، محراب قاسم‌خانی (عكاس) و رضا فرساد (جلوه‌های ویژه رایانه‌ای) همكاری می‌كنند.

خشایار الوند و امیر‌مهدی ژوله نگارش متن تازه‌ترین مجموعه شبانه مهران مدیری را از هفته آینده شروع می‌کنند.

الوند از نویسندگان مجموعه تازه مدیری به خبرنگار مهر گفت: من، مدیری و ژوله در صحبت‌هایی که داشتیم به طرحی رسیدیم که قراراست براساس آن مجموعه تازه مدیری شکل بگیرد. کار روی شخصیت‌ها و خط کلی قصه‌ها شروع شده و ازهفته آینده نگارش متن آغاز می‌شود.

وی افزود: موضوع‌های مختلف اجتماعی را در این مجموعه مطرح می‌کنیم. امسال سال اصلاح الگوی مصرف است و مجموعه‌های مختلفی با درنظرگرفتن این موضوع ساخته می‌شود، بخش‌هایی از قصه‌های این مجموعه هم با این رویکرد نوشته خواهد شد. با توجه به غیبت مهراب و پیمان قاسمخانی، من و ژوله نگارش متن را شروع می‌کنیم.

نویسنده مجموعه "مرد دو هزار چهره" ادامه داد: با توجه به تعداد بالای متن و حجم گسترده کار، احتمالا نویسندگانی به گروه اضافه می‌شوند.البته باید از دوستانی دعوت به همکاری کنیم که با فضای کارهای مدیری آشنا باشند و بتوانند درشتاب نگارش یک مجموعه روتین با ما همکاری کنند.

نام و تعداد قسمت‌های این مجموعه هنوز مشخص نشده است. مدیری که نوروز مجموعه "مرد دو هزار چهره" را روی آنتن داشت، کارگردانی مجموعه‌های "ساعت خوش"، "باغ مظفر"، "نقطه‌چین"، "پاورچین" و "جایزه بزرگ" را در کارنامه دارد.



منبع : جام جم و مهر




نوع مطلب : سروش صحت، پیمان قاسم خانی، مهراب قاسم خانی، امیرمهدی ژوله، خشایار الوند، شقایق دهقان، مهران مدیری، رامبد جوان، حسن معجونی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 22 اردیبهشت 1388
فرشاد نعیمی




یادداشت نویسنده «سینمای ما» به بهانه سالگرد تولد آل پاچینو؛


 ...اكران فیلم «وحشت در نیدل‌پارك»، همزمان بود با مراحل پیش‌تولید فیلم «پدرخوانده». نقش مایكل كورلئونه در كنار دون ویتو نقش كلیدی این فیلم بود و كمپانی پارامونت، تهیه‌كننده‌ی این فیلم، به دنبال یك بازیگر مطرح بود تا بتواند در كنار مارلون براندو (كه قرار بود نقش دون ویتو را ایفا كند)، فروش فیلم را تضمین نماید. تقریباً تمام ستاره‌های آن دوره‌ی هالیوود برای حضور در نقش مایكل دورخیز كرده بودند. از كلینت ایستوود گرفته تا رابرت ردفورد، داستین هافمن، وارن بیتی، جك نیكلسون، جیمز كان... (ادامه این مقاله را در بخش «سینمای جهان» سایت و در این نشانی بخوانید: http://jahan.cinemaema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-2637.html)


منبع : سینمای ما




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 14 اردیبهشت 1388
رضا طهماسب


( کل صفحات : 2 )    1   2   
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات