سایت سروش صحت و رضا عطاران
طنز مطبوعاتی، طنز تلویزیونی، کمدی
درباره وبلاگ


همه چیز درباره سینمای كمدی و طنزهای تلویزیونی و مطبوعاتی
مطالب منتشره در این وبلاگ اکثرا طنز هستند و نیازی به واکنش‌های تارانتینویی نیست. لطفا آرامش خود را حفظ کنید. بازنشر مطالب این وبلاگ در سایت، کتاب یا وبلاگ دیگر، بدون کسب اجازه از نویسندگان ممنوع می‌باشد.



مدیر وبلاگ : فرشته نعیمی
مطالب اخیر
نظرسنجی
بهترین سریال طنز آمریکایی کدام است؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

چارچوب های نانوشته
بازتاب: فستیوال مونولوگ گروه تئاتر لیو مجوز نگرفت

نویسنده: حسن معجونی



    فستیوال مونولوگ گروه تئاتر «لیو» هم به جمع لغوشدگان پیوست. قرار بود همین جمعه همان تماشاچی های همیشگی بیایند، اما شورای نظارت و ارزشیابی حتی به «آوازه خوان طاس» هم مجوز نداد.
    «آوازه خوان طاس» مونولوگی بود كه مهدی كوشكی نوشته و قرار بود رضا بهبودی در آن بازی كند.
    نكته اینجاست كه سال گذشته مشابه همین برنامه را برگزار كردیم و شورای نظارت هم كارها را تصویب كرد، اما انگار امسال چارچوب ها و خط قرمزها به شكل نانوشته ای تغییر كرده اند.
    اما از كنار این تغییرهای ناگهانی نمی توان به آسانی گذشت، برای گروه ما و دیگرانی مثل ما كه سال هاست روی صحنه تئاتر كار می كنند و تئاتر حرفه شان است، شناختن این چارچوب ها كار دشواری نیست. ما دیگر می دانیم خطوط قرمز كجاست. می دانیم كدام كار است كه می توان روی صحنه برد و كدام كار است كه اجازه اجرا نمی گیرد؛ اینكه ترجیح بدهیم سراغ كاری برویم كه اجرا می شود و زحمت گروه هدر نمی رود و اسم این آگاهی و دانستن هم خودسانسوری نیست، حداقل برای ما.
    و برای همه اینهاست كه وقتی برخوردهای اینچنینی را می بینم، این همه سختگیری به نظرم بیخودی است.
    برای بی دلیل دانستن این سختگیری هم دلیل دارم، وقتی مونولوگ هایی با یك بازیگر و یك اجرا و چند تماشاگر محدود هم اجازه اجرا شدن ندارند، چه چیزی جز سختگیری بی دلیل می شود به آن گفت؟ گاهی وقت ها اتفاق هایی می افتد كه هیچ كس حاضر نیست پای آن بایستد، درست مثل اتفاقی كه برای نمایش «هدا گابلر» افتاد. سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر خیلی ها داشتند سنگ همین نمایش هایی را كه امروز باقی هم دارند چوب برخورد با آن را می خورند، به سینه می زدند. نمایش هایی كه در همین چارچوب ها بودند، اما یك جای كار كسی یك جور دیگری به آن نگاه كرده است و بعد چارچوب ها تنگ تر شده اند. شورای نظارت بی دلیل سختگیرتر شده است، آنقدر كه حتی به اجرای یك مونولوگ هم مجوز نمی دهد.
    با این حال گروه لیو كنار نمی كشد، با هر سختی كه باشد ادامه می دهد، برای اینكه تئاتر و بازی كار ماست، شغل ماست. اما این وسط باید نهادهایی مانند شورای نظارت تكلیف شان را با خانواده تئاتر روشن كنند. شورای نظارت یا باید پشت نمایش ها بایستد، یا اینكه تكلیف تئاتر را روشن كند و بگوید خودتان هستید و خودتان.
    به نظرم همه چیز باید به حالت قبل برگردد چراكه اتفاقی نیفتاده است اما این حاشیه ها، بر شورای نظارت تاثیر گذاشته است. طبعاً اگر شرایط به این منوال پیش برود، كارهای ما تاثیر منفی می گذارد. شغل ما هرگز امنیت نداشته است، و حالااین تغییر رویه دادن ها عرصه را از تنگ هم تنگ تر می كند.
    
    
 روزنامه شرق ، شماره 1166 به تاریخ 30/10/89، صفحه 12 (صفحه آخر)



نوع مطلب : حسن معجونی، 
برچسب ها : حسن معجونی،
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 30 دی 1389
بهزاد نعیمی

تاریخ جهان
پای پیاده: كمی طولانی تر

نویسنده: سروش صحت

یكی از بچه های روزنامه گفت بهتر است مطالبم مفصل تر و طولانی تر باشد. صبح موقع پیاده روی همین را به برادرم، فرخ و مرتضی گفتم. برادرم گفت: «خوب بیشتر بنویس...» گفتم: «آخه الكی كه نیست.» فرخ گفت: «چرا الكیه، چهار تا دونه برادرم گفت... مرتضی جواب داد... فرخ گفت... كلاغ قارقار كرد... گربه نگاه كرد، بیشتر بنویسی مطلبت بیشتر میشه.» با وجودی كه از حرف فرخ خیلی ناراحت شدم ولی جواب ندادم و مقابلم را نگاه كردم. مقابل ما دختر و پسر جوانی بدمینتون بازی می كردند. پسر گاهی چیزی می گفت و دختر از ته دل می خندید. برادرم گفت: «قصه همین دو تا رو بنویس.» گفتم: «من قصه شون رو نمی دونم.» برادرم گفت: «قصه شون اینه كه امروز عاشقن، فردا ازدواج می كنن، پس فردا هم خداحافظ.» فرخ گفت: «معلوم نیست، شاید هم یه عمر با هم زندگی كنن.» برادرم گفت: «چه فرقی داره، با هم زندگی هم كه بكنن باز آخرش خداحافظیه.» فرخ گفت: «این جوری بخوای نگاه كنی كه همه چی آخرش خداحافظیه.» مرتضی گفت: «مهم نیست آخرش چیه، مهم اینه كه فعلاً دارن می خندن و بازی می كنن.» برادرم باز هم گفت... مرتضی باز هم جواب داد ...فرخ باز هم حرف زد ...كلاغی قارقار كرد.... گربه ای نگاه كرد و زمین همچنان دور خورشید می چرخید...
    
    
    
 روزنامه شرق ، شماره 1166 به تاریخ 30/10/89، صفحه 12 (صفحه آخر)



نوع مطلب : سروش صحت، 
برچسب ها : سروش صحت،
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 30 دی 1389
سروش صحت

درود بر هم میهنان عزیزم

اینجانب مهرداد نعیمی فرزند کوچک این وبلاگ ، در بیانیه قبل شکایت خودم رو از همه کسان و ناکسانی که می شناسم اعلام کردم . اما این دوستان بی خیال ماجراهای انتخاباتی نشدند و همچنان آن قدر دارند رای می آورند که ما عملا قادر به اعلام پایان زمان انتخابات نیستیم . اما این بیانیه رو ننوشتم که از این قضیه شکایت کنم . بنده می خوام اعتراف کنم که طرح و پیشنهاد بیانیه پریروز دوستم حامد هدایی رو خودم به ایشون دادم و دلیلش هم اینه که می خوام از این بلاتکلیفی دربیام . ما یک خواستگاری کردیم و متاسفانه نه جواب منفی شنیدیم نه مثبت و از بخت بد ، خانم اقبالی حتی 4 تا فحش درست حسابی استخون دار هم حروم بنده نکردند تا دلم خوش باشه به اینکه ما هم شکست عشقی داشته ایم .



ادامه مطلب


نوع مطلب : مهرداد نعیمی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 30 دی 1389
فرشته نعیمی
كمدی و انواع آن ؛
 
 


كمدی محصول تفكر انتزاعی انسان و تقلید او از اعمال مذموم اجتماعی است كه گاه برای سرگرمی و گاه نگاهی اصلاح گرایانه و انتقادی به روابط اجتماعی نوع بشر دارد.




انسان به عنوان موجودی اندیشه خواه و اندیشه ورز از دیرباز همواره به دنبال تنوع در لایه های زندگی اجتماعی خود بوده و در این راه برای گریز از تكرار و خمودگی و تنوع بخشی به زندگی خود، همواره از ابزارهای خاصی استفاده كرده است.
نمایش در تعریفی كلی به معنی تقلید از اعمال و كردار محیط پیرامون نوع بشر برای اصلاح امور اجتماعی است. اما حس تقلید از اعمال و كردار همنوعان، حیوانات، پرندگان و آدمیان و تلفیق آن با مسایل اجتماعی بعدها انسان را در شرایطی قرار داد تا به سمت نمایش هایی حركت كند كه یا بار خنده در آنها مدنظر بود و به عنوان نمایشهای "كمدی" شناخته می شدند و یا بار غم و اندوه داشت كه با عنوان "تراژدی".


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 30 دی 1389
فرشته نعیمی

این سریال که کارگردانی آن را «راما قویدل» بر عهده دارد

بازیگران: میترا حجار، بهزاد فراهانی، شمسی فضل اللهی، زهره مجانی، علیرضا جلالی تبار و آرشام طالبی بازیگران ثابت سریال هستند. هم چنین حمید فرخ نژاد، اصغر همت، حبیب اسماعیلی،  شبنم قلی خانی، احمد نجفی و مهدی پاکدل در کنار منظر لشگری، آرش تاج، فرخ نعمتی، سروش صحت، سحر ولدبیگی، الیزابت امینی، رویا تیموریان، میرطاهر مظلومی، شهره سلطانی، ناصر گیتی جاه، فریدون محرابی و بهار کاتوزی در این سریال نقش آفرینی می کنند.

خلاصه: در آن داستان مریم سلیمانیان روایت می شود که در زمان زلزله بم جزو امدادگران داوطلبی بود، پس از گذشت ۵ سال برای کار به سازمان هلال احمر مراجعه می کند و در بخشی به نام جستجوی گمشدگان بین الملل مشغول به کار می شود.او در این شغل هر بار با پرونده ای رو به رو می شود که باید آدم گمشده ای را در داخل یا خارج از کشور ردیابی کند.

مجموعه داستانی «گمشده» به سفارش گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک سیما در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای توسط «بهروز مفید» تهیه شده است.

 

iconبرای دانلود کلیک کنید





نوع مطلب : سروش صحت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 27 دی 1389
رضا طهماسب


( کل صفحات : 21 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic