سایت سروش صحت و رضا عطاران
طنز مطبوعاتی، طنز تلویزیونی، کمدی
درباره وبلاگ


همه چیز درباره سینمای كمدی و طنزهای تلویزیونی و مطبوعاتی
مطالب منتشره در این وبلاگ اکثرا طنز هستند و نیازی به واکنش‌های تارانتینویی نیست. لطفا آرامش خود را حفظ کنید. بازنشر مطالب این وبلاگ در سایت، کتاب یا وبلاگ دیگر، بدون کسب اجازه از نویسندگان ممنوع می‌باشد.



مدیر وبلاگ : فرشته نعیمی
مطالب اخیر
نظرسنجی
بهترین سریال طنز آمریکایی کدام است؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :





نوع مطلب : سروش صحت، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 30 تیر 1390
سروش صحت

رامبد جوان: حضور در "بفرمایید شام ایرانی" تجربه‌ای جذاب بود
رامبد جوان حضور در مجموعه "بفرمایید شام ایرانی" به کارگردانی بیژن بیرنگ را تجربه‌ای جذاب و موفق در کنار سه بازیگر دیگر دانست.


رامبد جوان بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون درباره حضور خود در مجموعه "بفرمایید شام ایرانی" که به کارگردانی بیژن بیرنگ برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود، گفت: این برنامه که در نقاط مختلف دنیا اجرا می‌‌شود، یک نسخه اصل آلمانی دارد و یک فرمول است که می‌تواند در هر نقطه از جهان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای بخش اول این مجموعه دو تیم آقایان و خانم‌ها در گروه‌های چهار نفره تشکیل شد که اعضای گروه خانم‌ها بهاره رهنما، شقایق دهقان، سحر زکریا و لادن طباطبایی بودند. سروش صحت، اشکان خطیبی، مهدی پاکدل و من در گروه آقایان بودیم و با یکدیگر رقابت کردیم.

این بازیگر که پیشتر در سریال "خانه سبز" با بیرنگ همکاری کرده است، ادامه داد: در "بفرمایید شام ایرانی" لوکیشن خاصی نداشتیم و در هر قسمت همگی در منزل یکی از اعضای تیم جمع می‌شدیم و آشپزی می‌کردیم که این اتفاق تجربه جذابی را رقم زد که تصور می‌کنم برای مخاطب هم جذاب باشد.

جوان با بیان این مطلب که بخش بانوان و آقایان قوانین یکسانی داشته، تاکید کرد: ما فضای پرگفتگوی مفرحی ایجاد کرده بودیم. تا جایی که به تازگی با دیدن سروش صحت، هر دو احساس کردیم چقدر دلمان برای آن فضا تنگ شده است.

وی گفت: به ما در این برنامه خیلی خوش می‌گذشت و فضایی ایجاد شده بود که هر چهار نفر مدام با یکدیگر حرف می‌زدیم، شوخی می‌کردیم، حتی در این بین حرف‌های جدی طرح می‌شد. در کنار این که غذا می‌خوردیم و به دستپخت یکدیگر رای می‌دادیم بحث‌های دیگری هم به میان می‌آمد و درباره بازیگری هم رای می‌دادیم که در مجموع تجربه جالبی را رقم زد.

این برنامه که در ساخت آن تلاش شده ضمن استفاده از ایده‌های جذاب و متفاوت، از آداب و فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده شود، برای عرضه در شبکه نمایش خانگی موسسه سینما 24 ساخته می‌شود و خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی، بازیگران سینما و ورزشکاران رشته‌های مختلف در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.

همچنین چندی است كه رامبد جوان در تئاتر فعال شده است :

نمایش "زنی از گذشته" به کارگردانی محمد عاقبتی و بازی رامبد جوان، سحر دولتشاهی و پانته‌آ بهرام و... مرداد و شهریور در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

متن این نمایشنامه نوشته رولند شیمل فنیگ نویسنده آلمانی است که با ترجمه مهین صدری و جمیله اطقیا، به کارگردانی محمد عاقبتی اجرا می‌شود.

پانته‌آ بهرام، رامبد جوان،سحر دولت شاهی،سعید چنگیزیان و الهام کردا بازیگران این نمایش هستند.

"زنی از گذشته" مرداد و شهریور امسال در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

داستان این نمایش درباره رومی وکتلندا است که پس از 24 سال سراغ عشق دوران جوانی خود، فرانک باز می‌گردد تا برای همیشه در کنار هم بمانند.





نوع مطلب : رامبد جوان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 28 تیر 1390
فرشاد نعیمی
نزدیک به چهل سال از ساخت فیلم رگبار بهرام بیضایی می گذرد، اما هنوز با فیلمی روبرو هستیم که تاثیرگذار و زنده است. ماجرای ساخته شدن فیلم رگبار شنیدنی است. باربد طاهری که در انگلیس فیلمبرداری آموخته بود، در صحبتهایش با احمدرضا احمدی از یک معلم حرف زده بود و بهرام بیضایی نیز یک سناریو درباره زندگی یک معلم داشت.

  بنابراین هر سه کنار هم جمع شده و سناریو را خواندند. ساخت فیلم رگبار یکی از عجایب هفتگانه زمین بود. به دلیل عدم امکانات مالی فیلم روز به روز ساخته می شد. معلوم نبود روز بعد خبری از دوربین و یا نگاتیو باشد. در واقع  این فیلم بی شباهت با دزد دوچرخه دسیکا نیست که می گویند در آن10 نوع نگاتیو مصرف شده است.

اما فارغ از بحث ساخته شدن فیلم، رگبار از یک جهت دیگر حائز اهمیت است و آن این است که رگبار آغاز درخشش یک هنرمند بود که تابحال تکرارنشدنی خوانده شده است، پرویز فنی زاده از هشت سال قبل تر در سینما و تئاتر فعال بود اما این رگبار بیضایی بود که مسیر هنری او را هموار و مشخص گردانید.

پرویز فنی زاده در سال 1316 متولد شد. قبل از آغاز فعالیت هنری، حروف چین و مصحح روزنامه اطلاعات بود. در سال 1337 به کلاس های هنرهای دراماتیک رفت و با گروهی از دوستانش گروه « تئاتر گل سرخ » را تشکیل داد، و در سال1340 به عضویت گروه « گروه تئاتر پازارگاد » درآمد.

از این پس در مقام بازیگر حرفه ای تئاتر به فعالیت هایش ادامه داد و کار در روزنامه اطلاعات را رها کرد و به اجرای نقش هایی در صحنه و تلویزیون پرداخت. فنی زاده در سال 1345 به استخدام اداره هنرهای دراماتیک (اداره برنامه های تئاتر) درآمد و استعداد خود را در ایفای نقش های طنزآمیز نشان داد.

او در همین سال با هایده غیوری ازدواج کرده و تا پایان عمر با او زندگی کرد. از این سال به بعد در تئاترهای بسیاری ایفای نقش نمود که می توان به اینها اشاره کرد : در منطقه جنگی، مستأجر، فرانسوا، پرواربندان، وای بر مغلوب، یک نوکر و دو ارباب،‌ حسن کچل، خوشا به حال بردباران، مرده های بی کفن و دفن،‌ باغ وحش شیشه ای، استثنا و قاعده،‌ سرگذشت مرد خسیس، سرباز لاف زن، خبرچین، استحاله، دست بالای دست،‌ جعفرخان از فرنگ برگشته، جایی که صلیب گذاشته اند،‌ آی بی کلاه آی با کلاه، چوب به دست های ورزیل،‌ پست خانه، مترسکی در شب، قطار سریع السیر سانتیاگو، مسافران، گرگ ها و شش شخصیت در جست و جوی نویسنده.

استعداد و انعطاف فنی زاده در بازیگری پای او را به سینما باز کرد. ایفای نقش یک روشن فکر پرحرف و مخالف خوان در خشت و آینه (1344) ساخته ابراهیم گلستان نخستین حضور فنی زاده در جلو دوربین فیلمبرداری است. فنی زاده پس از بازی کوتاه دیگری در فیلم گاو (داریوش مهرجویی، 1348) که نتوانست استعداد او را عیان سازد، در فیلم رگبار (بهرام بیضائی، 1350) و سپس تنگسیر (امیر نادری، 1352) به ایفای نقش پرداخت. بازی فنی زاده به نقش آقای حکمتی (رگبار) و اسماعیل (تنگسیر) یکی از ویژگی های بارز او را نشان داد: نگاه نافذ. بسیاری او را با همین نگاه نافذ ستودند و فنی زاده با همین نگاه نافذ به ایفای نقش های مؤثری در فیلم های گوزن ها ( مسعود کیمیایی1354) و بوف کور (کیومرث درم بخش، 1354) پرداخت. فنی زاده در پنجمین دوره جشنواره سپاس ( 1352) باری بازی در فیلم رگبار جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

رگبار داستان آقای حکمتی (پرویز فنی زاده)، معلم جدید مدرسه ای در جنوب شهر است که در آغاز ورود به کلاس درس یکی از شاگردانش به نام مصیب (عباس دسترنج) را از کلاس اخراج می کند. آتیه (پروانه معصومی)، خواهر مصیب، به اعتراض نزد آقای حکمتی می رود و حکمتی به او ابراز علاقه می کند. آقارحیم (منوچهر فرید)، قصاب محله، نیز به خواهر مصیب علاقه دارد. از طرف دیگر آقای ناظم (محمدعلی کشاورز) و همسرش (پروین میرسلیمانی) مایلند دختر خود (فرخنده بارور) را به عقد آقای حکمتی درآورند؛ اما حکمتی اعتنایی به دختر ناظم ندارد. حکمتی برای پر کردن اوقات فراغت خود تصمیم می گیرد به تنهایی تالار نمایش ویران و متروک مدرسه را مرمت کند.

چند بار آقارحیم برای این که آقای حکمتی را از میدان عشق به در کند او را تهدید می کند، اما رابطه ی حکمتی با آتیه عمیق تر می شود. تالار نمایش مدرسه با یک برنامه ی نمایشی افتتاح می شود، و پس از آن حکم انتقال حکمتی به او ابلاغ می شود، و او به ناچار مدرسه و محله را ترک می کند. بازی ای که فنی زاده در رگبار ارائه داده است تا ان زمان در سینمای ما امتحان نشده بود. او باید نقش معلمی گوشه نشین و خجول را بازی می‌کرد که دل در گرو زنی بسته است. فنی‌زاده با بازی خود تمام حس انزوا‌طلبی و ضعف معلم را به خوبی عیان می‌سازد. صحنه درگیری او را با منوچهر فرید بیاد بیاورید.  بازی او در زمانی به چشم امد که پرده سینماها در تسخیر چشمان نافذ محمد علی فردین‌، لوده‌گی‌های بیک ایمان‌وردی و انتقام‌جویی‌های قیصر بود. بعد از بازی چشم‌گیرش در رگبار برای بار سوم نقشی فرعی را بر می‌گزیند نقش شاگرد مشروب فروشی، اسماعیل. بازی او در سکانسی که زارممد را مقابل خود می بیند بی شک در ذهن تمام سینما دوستان نقش بسته است. او نقشهای این چنینی در کارنامه‌اش بسیار دارد. بازی زیبای او در گوزن‌ها، ساخته مسعود کیمیایی که پس از فرار از دست ماموران به اتاق قدرت می اید و با چشمانی که هراس و ترس از انها جاری‌ست حس تعلیق را به خوبی به تماشاگرش القا می کند. بازیگری که بخواهد این‌چنین بازی از خود ارائه دهد باید دنیایی از تجربه و دانش را با خود داشته باشد. پرویز فنی‌زاده به قول معروف خاک صحنه خورده بود، او استادان بزرگی داشته ولی هیچ کدام انها استانیسلاوسکی نبوده اند، ولی بازی‌یی که از او می‌بینیم از جنس بازی تعلیم دیده‌های اکتورز استودیو است. بازی و نقش جزء ذات وجودی اوست.  شاید غلو نکرده باشم اگر بازی او را همسنگ بزرگان سینمای جهان قرار دهم.




ادامه مطلب را مطالعه فرمایید


نوع مطلب :
برچسب ها : پرویز فنی زاده، دایی جان ناپلئون، سلطان صاحبقران،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 28 تیر 1390
فرشاد نعیمی
 

 

::  رامبد جوان  ::

 

 

فیلم نیوز: رامبد جوان حضور در مجموعه "بفرمایید شام ایرانی" به کارگردانی بیژن بیرنگ را تجربه‌ای جذاب و موفق در کنار سه بازیگر دیگر دانست.

رامبد جوان بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون درباره حضور خود در مجموعه "بفرمایید شام ایرانی" که به کارگردانی بیژن بیرنگ برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود، گفت: این برنامه که در نقاط مختلف دنیا اجرا می‌‌شود، یک نسخه اصل آلمانی دارد و یک فرمول است که می‌تواند در هر نقطه از جهان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای بخش اول این مجموعه دو تیم آقایان و خانم‌ها در گروه‌های چهار نفره تشکیل شد که اعضای گروه خانم‌ها بهاره رهنما، شقایق دهقان، سحر زکریا و لادن طباطبایی بودند. سروش صحت، اشکان خطیبی، مهدی پاکدل و من در گروه آقایان بودیم و با یکدیگر رقابت کردیم.

این بازیگر که پیشتر در سریال "خانه سبز" با بیرنگ همکاری کرده است، ادامه داد: در "بفرمایید شام ایرانی" لوکیشن خاصی نداشتیم و در هر قسمت همگی در منزل یکی از اعضای تیم جمع می‌شدیم و آشپزی می‌کردیم که این اتفاق تجربه جذابی را رقم زد که تصور می‌کنم برای مخاطب هم جذاب باشد.

جوان با بیان این مطلب که بخش بانوان و آقایان قوانین یکسانی داشته، تاکید کرد: ما فضای پرگفتگوی مفرحی ایجاد کرده بودیم. تا جایی که به تازگی با دیدن سروش صحت، هر دو احساس کردیم چقدر دلمان برای آن فضا تنگ شده است.

وی گفت: به ما در این برنامه خیلی خوش می‌گذشت و فضایی ایجاد شده بود که هر چهار نفر مدام با یکدیگر حرف می‌زدیم، شوخی می‌کردیم، حتی در این بین حرف‌های جدی طرح می‌شد. در کنار این که غذا می‌خوردیم و به دستپخت یکدیگر رای می‌دادیم بحث‌های دیگری هم به میان می‌آمد و درباره بازیگری هم رای می‌دادیم که در مجموع تجربه جالبی را رقم زد.

این برنامه که در ساخت آن تلاش شده ضمن استفاده از ایده‌های جذاب و متفاوت، از آداب و فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده شود، برای عرضه در شبکه نمایش خانگی موسسه سینما 24 ساخته می‌شود و خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی، بازیگران سینما و ورزشکاران رشته‌های مختلف در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.





نوع مطلب : رامبد جوان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 27 تیر 1390
فرشاد نعیمی




نگاهی به فیلم «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان
 




 
آخرین بار کی راضی از تماشای یک کمدی خوب، سالن سینما را ترک کردیم؟ مهمان مامان یا مارمولک؟ حالا بعد از هفت-هشت سال، فیلمی آمده که می توان بارها تماشایش کرد و هربار حسابی خندید، درباره اش نوشت و به تعریف تازه تری از بازخورد کمدی های کلاسیک در سینمای امروز ایران رسید .خوش آمدگویی برای فیلمسازی که ورود آقایان ممنوع سومین فیلمش است و حالا حالاها جا دارد تا به ایده آل هایش نزدیک شود.

در ورود آقایان ممنوع همه چیز در بطن قصه اتفاق می افتد و پیش می رود.همین، نقطه ی تمایز کولاژی از شناسه های کمدی به اصطلاح نازل است که چند پله بالاتر از آن ها قرار می گیرد.چند تا از دانش آموزان نخبه ی دبیرستان دخترانه می خواهند از مدیر به خاطر اخراج هم کلاسیشان انتقام بگیرند و عقاید فمنیستی اش را دست بندازند.ندید و تنها با همین چند جمله از خلاصه داستان می توان حدس زد که با یک کمدی آشنا طرف هستیم:انتقام دانش آموزان کله شق از مدیر دبیرستانشان.از الان و در ایده ی اولیه، نویسنده می داند چه می خواهد و کمدی را منحصر به تک آیتم های طنز و بی ربط با قصه نمی کند.

با یک هجو فمنیستی تمام عیار سر و کار داریم.خانم دارابی_مدیر دبیرستان_ نماینده ای از قشر ضد مرد جامعه است که بچه های شیمی،"دارابیم" صدایش می کنند.عنصر من در آوردی جدول مندلیف که مثل گازهای بی اثر،خنثی است و باید الکترون از دست دهد تا میل به ترکیب در او ایجاد شود.نگاه فانتزی و آشنای فیلمساز در گریم، دکوپاژ و بازی غلو شده ی ویشکا آسایش، کاراکتر خانم دارابی را از تیپ صرف فراتر می برد و تا چند قدمی شخصیت نزدیک می کند.تصویرِ خیالی بچه ها از ورِ مرموز خانم دارابی _داستان کیک یزدی و زیر زمین مخوفی که مردها را در آن شکنجه می کند_ هم ابعاد کمیک جذابی به شخصیت داده.

ایده ی ورود معلم مرد شیمی به مدرسه ای که مدیرش یک فمنیست افراطی است، آدم را یاد پارتی بلیک ادواردز می اندازد:حضور در جایی که متعلق به آن نیستی و بعد تلاشی احمقانه برای دور شدن از خود و تطبیق با شرایط موجود که از ورود آقایان ممنوع کمدی موقعیت می سازد.بچه ها با سو استفاده از موقعیت معلم شیمی بخت برگشته با بازی به یاد ماندنی رضا عطاران، نقشه می ریزند تا خانم دارابی را گرفتار مخمصه ای کنند که به خاطرش یکی از دانش آموزان نخبه ی دبیرستان را اخراج کرد.مقوله ای که همیشه انکارش می کند:عشق.در ورود آقایان ممنوع، روایت بر تئوری توطئه و سو تفاهم بنا شده و ساختار قرص و مُحکمی دارد که تماشاگر را تا انتها می کشاند.همه چیز حساب شده پیش می رود تا آن جا که نخ ماجرا از دست بچه های شیمی خارج می شود و داستان پیشِ معلم و خانم دارابی لو می رود.فاجعه.

فیلم پر است از شوخی هایی که خط قرمز جدی برای سینمای ایران به حساب می آمدند اما وقتی در خدمت درونمایه فیلم قرار می گیرند،حضور موجهی دارند .یک تابو شکنی مهم که حتی در آثار فیلمسازان فمنیستی مثل تهمینه میلانی هم به چشم نمی آید در حالیکه اختلاف جنسیتی، جایگاه مهمی در این مکتب دارد که در فیلمِ رامبد جوان به هجو کشیده می شود.نمونه اش فصل درخشان ماشین خانم دارابی است که در یک سوتفاهم دو طرفه برای او و معلم شیمی به شوخی هایی بکر تبدیل می شود و در سکانس رویای خانم دارابی به اوج می رسد.

ورود آقایان ممنوع می تواند سرآغاز خجسته ای در کمدی های دهه ی نود باشد که نوید یک فیلمساز مسلط به ابزار کمدی را می دهد.حتی می تواند همین زوج نویسنده-فیلمساز برای اولین بار در سینمای ایران ادامه یابد.


منبع : سینمای ما




نوع مطلب : پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما، رضا عطاران، رامبد جوان، 
برچسب ها : ورود آقایان ممنوع، پیمان قاسم خانی، رامبد جوان، رضا عطاران،
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 27 تیر 1390
فرشاد نعیمی


( کل صفحات : 9 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات